Kommentoi luonnostamme sote-asiakkaan palveluiden koostamisesta

Julkaisuajankohta 24.10.2024 8.24
Uutinen

Selvitämme, miten sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaan palveluista ja palvelutarpeista voisi muodostaa kokonaiskuvan, jonka avulla sote-ammattilainen voi tukea asiakasta oikea-aikaisilla palveluilla hänen elämäntilanteessaan.

Mikä ratkaisisi sen, että sote-ammattilainen saisi paremman kokonaiskuvan asiakkaansa palveluista?

Sosiaali- ja terveyspalveluissa tunnistettu riski on, ettei sote-ammattilaiselle muodostu asiakkaasta ja hänen palveluistaan kokonaiskuvaa. Pahimmillaan asiakkaalle tarjotaan päällekkäisiä palveluja tai hän jää vaille oikea-aikaista hoitoa. Asiakkaan tilannekuvaan on tarkoitus koostaa tietoja asiakaan saamista palveluista ja suunnitelmista.

Toivomme erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollossa toimivien, sote-toimintaa kehittävien sekä tietojärjestelmätoimittajien näkemyksiä. 

Kommentoimalla valmistelua voit tuoda esiin näkemyksesi asiakkaan tilannekuvan tarpeesta ja hyödyistä sekä osallistua alustavien tietosisältöjen ja toimintamallin tarkentamiseen. Palautetta voi antaa suoraan julkaisuun (yhteistyötilat.fi) viimeistään 7.11.2024.

Yhteisen sote-asiakkaan tilannekuva

Halutessasi voit osallistua myös kommentointilaisuuteen:
Kommentointitilaisuus yhteisen sote-asiakkaan tilannekuvasta, to 24.10.2024 klo 9.00‒10.30

Lisätietoja

sotetiedonhallinta(at)thl.fi

Tiedonhallinta sosiaali- ja terveysalalla Tiedonhallinta sosiaali- ja terveysalalla kanta sostiedonhallinta