Sosiaalisen median toimintapolitiikka

Haluamme THL:ssä tuoda esille terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita sosiaalisessa mediassa eli foorumeilla, joilla ihmiset muutenkin aktiivisesti toimivat. Laitoksen tavoitteena on edistää luotettavan tiedon saatavuutta ja levittämistä.

Käytämme sosiaalisen median kanavia tiedottamaan ja herättämään keskustelua THL:n toiminnasta, tapahtumista ja ajankohtaisista asioista.

THL:n sosiaalisen median profiilien ylläpito

THL:n viestintäyksikkö vastaa sosiaalisen median profiilien ylläpidosta, käytöstä, toiminnan arvioimisesta ja kehittämisestä.

Keskustelut ja kysymyksiin vastaaminen

Profiilien ylläpitäjät seuraavat keskustelua arkisin ja vastaavat harkinnanvaraisesti kysymyksiin. Emme voi vastata kaikkiin kysymyksiin, emmekä erityisesti yksittäisiin henkilökohtaista terveyttä koskeviin tiedusteluihin.

Pyydämme keskustelijoita muistamaan hyvän verkkokäyttäytymisen säännöt:

  • Kunnioita toisten mielipiteitä, älä nimittele.
  • Älä linkitä lainvastaiseen tai asiattomaan materiaaliin.
  • Älä käytä alatyylisiä ilmaisuja tai kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen.
  • Palvelujen tai tuotteiden mainonta, markkinointi ja myynti on kielletty.
  • Rasistiset ja muuten ihmistä, yhteisöä, uskontoa tai rotua loukkaavat viestit poistamme.
  • Poistamme salaliittoteorioihin, disinformaatioon tai valeuutisiin perustuvat kommentit.
  • Poistamme myös toistuvat, asiattomat ja asiaan liittymättömät kommentit.
  • Varaamme mahdollisuuden poistaa kommentit, joissa on linkkejä tai muuta materiaalia, joiden sisältöä tai sen todenperäisyyttä emme voi tarkistaa.
  • Jos käyttäjä rikkoo toistuvasti sivun sääntöjä, hänen pääsynsä sivulle voidaan estää.

Kommentointi THL:n blogissa

Julkaistakseen kommentin THL:n blogissa kommentoijan täytyy hyväksyä kommentti klikkaamalla antamaansa sähköpostiosoitteeseen tullutta linkkiä. Sähköpostin lähettäjänä on WordPress.

Käyttäjän sähköpostin suodatusasetuksista riippuen vahvistusviesti saattaa mennä roskapostilaatikkoon.