Jokke Häsä
Virkanimike: Tilastotutkija
Puh: +358 50 3457152
Sähköposti: [email protected]
Asiantuntemus
- Tutkimusasetelmat
- Tilastomenetelmät
- Koneoppiminen
- Käyttäytymistieteet
- Iäkkäiden palvelut
- Opetus ja oppiminen
- Matematiikka
Päätehtävät
- Analytiikka ja aineistopyynnöt
- Tutkimusasetelmat
- Tutkimusaiheet: iäkkäiden palvelut, terveyskäyttäytyminen
Koulutus
- 2013, filosofian tohtori, matematiikka, Imperial College London
- 2008, filosofian maisteri, matematiikka, Helsingin yliopisto
Työkokemus
- 2021–, tilastotutkija, aineistot ja analytiikka -yksikkö, THL
- 2018–2020, pedagoginen yliopistonlehtori, yliopistopedagogiikan keskus (HYPE), Helsingin yliopisto
- 2017–2019, tutkijatohtori, matematiikan ja tilastotieteen osasto, Helsingin yliopisto
Käynnissä olevat projektit
- 2024–, Informaatiohyvinvointia etsimässä: demokratia, osallisuus ja hyvinvointi informaatioyhteiskunnassa
- 2024–, Potilastiedon arkiston näyttömuotoisen aineiston hyödyntäminen tilastoinnissa ja tutkimuksessa: tietojen rakenteellistaminen koneoppimismenetelmin (Aioli)
- 2023–, Muistisairaat yhteiskunnassa: Kohti sosiaalisesti kestävää hoivaa
- 2021–, Individualized CARE for Older Persons with Complex Chronic Conditions at home and in nursing homes (I-CARE4OLD)
Aikaisemmat projektit
- 2021–2023, Crisis Narratives
- 2022–2023, Sote-integraatio iäkkäiden sosiaali- ja terveyspalveluissa (SOIPA) – Kotihoidon asiakkaiden palvelukokonaisuudet ja palvelujen tarve
Ohjattavat opinnäytetyöt
- Virág Kulcsár (HY/THL): Using Sensitive Data with Language Models.
- Anni Sydänmaanlakka (HY): Achievement emotions in high school mathematics – the impact of recent changes in the Finnish context.
Sidonnaisuudet
Ei sidonnaisuuksia
Julkaisuja
Hoogendijk, E. O., Onder, G., Smalbil, L., Vetrano, D. L., Hirdes, J. P., Howard, E. P., ... & van Hout, H. P. (2023). Optimising the care for older persons with complex chronic conditions in home care and nursing homes: design and protocol of I-CARE4OLD, an observational study using real-world data. BMJ open, 13(6), e072399.
Valikoituja THL:ään liittymättömiä julkaisuja
- Biese, M., Sydänmaanlakka, A. S., Holm, M. E., Häsä, J., & Hannula, M. S. (2024). Differences in mathematics-related achievement emotions between contact and distance learning arrangements during the COVID-19 pandemic. Educational Psychology, 44(1), 96–116.
- Häsä, J., Westlin, L., & Rämö, J. (2023). Undergraduate students’ attitudes towards mathematical proving in an introduction to proof course. Educational Studies in Mathematics. Advance online publication.
- Asikainen, H., Nieminen, J. H., Häsä, J., & Katajavuori, N. (2022). University students’ interest and burnout profiles and their relation to approaches to learning and achievement. Learning and Individual Differences, 93, 102105.
- Häsä, J., Rämö, J., & Nieminen, J. H. (2021). Supporting quality of learning by letting students give their own grades: An innovative self-assessment model in university mathematics. In Z. Yan & L. Yang (Eds.), Assessment as Learning (pp. 232–243). Routledge.
- Rämö, J., Reinholz, D., Häsä, J., & Lahdenperä, J. (2019). Extreme apprenticeship: Instructional change as a gateway to systemic improvement. Innovative Higher Education, 44, 351–365.