Jokke Häsä
Kuva Linda Tammisto
Virkanimike: Tilastotutkija
Puh: +358 50 3457152
Sähköposti: [email protected]
Asiantuntemus
- Tutkimusasetelmat
- Tilastomenetelmät
- Koneoppiminen
- Käyttäytymistieteet
- Iäkkäiden palvelut
- Opetus ja oppiminen
- Matematiikka
Päätehtävät
- Analytiikka ja mallintaminen
- Tutkimusasetelmat ja aineistopyynnöt
- Tutkimusaiheet: iäkkäiden palvelut, digihyvinvointi, käyttäytyminen ja oppiminen
- Sisäinen koulutus
Koulutus
- 2013, filosofian tohtori, matematiikka, Imperial College London
- 2008, filosofian maisteri, matematiikka, Helsingin yliopisto
Työkokemus
- 2021–, tilastotutkija, aineistot ja analytiikka -yksikkö, THL
- 2018–2020, pedagoginen yliopistonlehtori, yliopistopedagogiikan keskus (HYPE), Helsingin yliopisto
- 2017–2019, tutkijatohtori, matematiikan ja tilastotieteen osasto, Helsingin yliopisto
Käynnissä olevat projektit
- 2024–, Potilastiedon arkiston näyttömuotoisen aineiston hyödyntäminen tilastoinnissa ja tutkimuksessa: tietojen rakenteellistaminen koneoppimismenetelmin (Aioli)
- 2023–, Muistisairaat yhteiskunnassa: Kohti sosiaalisesti kestävää hoivaa
Aikaisemmat projektit
- 2024–2025, Informaatiohyvinvointia etsimässä: demokratia, osallisuus ja hyvinvointi informaatioyhteiskunnassa
- 2021–2025, Individualized CARE for Older Persons with Complex Chronic Conditions at home and in nursing homes (I-CARE4OLD)
- 2021–2023, Crisis Narratives
- 2022–2023, Sote-integraatio iäkkäiden sosiaali- ja terveyspalveluissa (SOIPA) – Kotihoidon asiakkaiden palvelukokonaisuudet ja palvelujen tarve
Ohjatut opinnäytetyöt
- Anni Sydänmaanlakka (HY, käynnissä): From contact to distance learning: Students' mathematics-related achievement emotions in different learning environments.
- Virág Kulcsár (HY/THL, 2025): Membership inference attack against fine-tuned language models.
Sidonnaisuudet
Ei sidonnaisuuksia
Julkaisuja
- Egbujie, B. A., Betini, G., Ochwat, S., Mulla, R. T., Häsä, J., Edgren, J., ... & Hirdes, J. P. (2025). Cross-National Evidence on Risk of Death Associated with Loneliness: A Survival Analysis of 1-Year All-Cause Mortality among Older Adult Home Care Recipients in Canada, Finland, and Aotearoa | New Zealand. Journal of the American Medical Directors Association, 26(7), 105687.
- Edgren, J., Häsä, J., & Aaltonen, M. (2025). Health, functioning and social engagement among older people living in long-term care facilities during the COVID-19 lockdown in Finland: a register-based cohort study. BMC Public Health, 25(1), 929.
- Hoogendijk, E. O., Onder, G., Smalbil, L., Vetrano, D. L., Hirdes, J. P., Howard, E. P., ... & van Hout, H. P. (2023). Optimising the care for older persons with complex chronic conditions in home care and nursing homes: design and protocol of I-CARE4OLD, an observational study using real-world data. BMJ open, 13(6), e072399.
Valikoituja THL:ään liittymättömiä julkaisuja
- Sydänmaanlakka, A., Häsä, J., Holm, M. E., & Hannula, M. S. (2025). The connection between distance learning profiles and achievement emotions in secondary mathematics education. European Journal of Psychology of Education, 40(1), 35.
- Biese, M., Sydänmaanlakka, A. S., Holm, M. E., Häsä, J., & Hannula, M. S. (2024). Differences in mathematics-related achievement emotions between contact and distance learning arrangements during the COVID-19 pandemic. Educational Psychology, 44(1), 96–116.
- Häsä, J., Westlin, L., & Rämö, J. (2023). Undergraduate students’ attitudes towards mathematical proving in an introduction to proof course. Educational Studies in Mathematics. Advance online publication.
- Asikainen, H., Nieminen, J. H., Häsä, J., & Katajavuori, N. (2022). University students’ interest and burnout profiles and their relation to approaches to learning and achievement. Learning and Individual Differences, 93, 102105.
- Häsä, J., Rämö, J., & Nieminen, J. H. (2021). Supporting quality of learning by letting students give their own grades: An innovative self-assessment model in university mathematics. In Z. Yan & L. Yang (Eds.), Assessment as Learning (pp. 232–243). Routledge.
- Rämö, J., Reinholz, D., Häsä, J., & Lahdenperä, J. (2019). Extreme apprenticeship: Instructional change as a gateway to systemic improvement. Innovative Higher Education, 44, 351–365.