Kenttäjärjestelmän (KEJO) käyttöönotto sosiaalihuollossa
Projektissa kehitetään malli kenttäjärjestelmän käyttöönottamiseen sosiaali- ja kriisipäivystyksissä ja suunnitelma kirjaamistoimintojen lisäämisestä.
Tavoitteet
Viranomaisten yhteisen kenttäjärjestelmän (KEJO) hallittu käyttöön ottaminen sosiaalihuollossa.
Asiakastietojärjestelmätoimintojen ja virka-apupyyntö-toiminnallisuuden kehittäminen kenttäjärjestelmään päivystyksellisen sosiaalityön sujuvoittamiseksi.
Toteutus
Projektissa suunnitellaan ja toteutetaan kenttäjärjestelmän (KEJO) pilotti-käyttöönotto kahden hyvinvointialueen sosiaali- ja kriisipäivystyksessä. Pilottien kokemuksia analysoiden laaditaan suunnitelma käyttöönotoista muiden hyvinvointialueiden sosiaalihuollossa. Pilotoidessa kehitetään myös kansallisesti yhtenäistä sosiaali- ja kriisipäivystyksen tehtävien tilastointia, jossa hyödynnetään kansallisesti käyttöönotettavaa kenttäjärjestelmää.
Tilastoinnin, koulutusmateriaalien ym. suunnittelua tehdään yhdessä sosiaali- ja kriisipäivystysten substanssiasiantuntijoiden kanssa.
Asiakastietojärjestelmätoimintojen ja virka-apupyyntötoiminnon kehittämistä kenttäjärjestelmään suunnitellaan niin ikään yhteistyössä sosiaali- ja kriisipäivystysten substanssiasiantuntijoiden kanssa. Suunnittelussa hyödynnetään myös THL:n sosiaalihuollon tieto ja tiedonhallinta tiimin asiantuntemusta.
Yhteistyökumppanit
- Hyvinvointialueet
- KEJO-hanke
- Sosiaali- ja kriisipäivystykset
- Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
- Yhteistoimintalueet
Rahoitus
STM
Yhteystiedot
Johanna Virtanen
erikoissuunnittelija, projektipäällikkö
puh. 029 524 7214
sähköposti: [email protected]
kejosos(at)thl.fi
Projektin oma verkkosivu: Kenttäjärjestelmän (KEJO) käyttöönotto sosiaalihuollossa