Tietosisällöt

Avohilmo sisältää tietoa asiakkaan hoidon eri vaiheista yhteydenotosta jatkohoitoon tai hoidon päättymiseen saakka. Tietoa kerätään esimerkiksi

  • yhteydenotosta ja ajanvarauksesta
  • hoidon tarpeen arvioinnista (HTA)
  • käynneistä
  • käyntisyistä ja toimenpiteistä

Tiedot kerätään henkilötunnisteisina, ja ne salataan toimipaikassa ennen lähettämistä THL:ään. Tietoja ei koskaan raportoida asiakaskohtaisesti tai muutoin tunnistettavasti. Henkilötunnisteinen tieto mahdollistaa hoitojaksojen ja hoitoepisodien seurannan, kun esimerkiksi tarkastellaan hoidon saatavuutta.

Avohilmon tietosisällöt on kuvattu hoitoilmoitusoppaassa.
Hoitoilmoitusopas

Hoitoonpääsyn seurantapisteet

Hoidon saatavuutta eli hoitoonpääsyä seurataan Avohilmossa seurantapisteiden avulla. Seurantapisteiden perusteella nähdään, missä ajassa asiakas pääsee hoidon tarpeen arviointiin ja saa ajan terveydenhuollon ammattihenkilölle.

Avohilmon seurantapisteet ovat

  • asiakkaan yhteydenotto
  • hoidon tarpeen arviointi
  • ajanvaraus
  • käynnin toteutuminen tai peruuntuminen

Hoitoonpääsyn verkkosivut