LAPEssa julkaistua
Tällä sivulla
- LAPE-teesit
- Matalan kynnyksen palvelujen kehittämiskokonaisuus
- Erityis- ja vaativan tason palvelujen kehittämiskokonaisuus
- Tietopohja-kehittämiskokonaisuus
- Toimintakulttuurin muutos kehittämiskokonaisuus
LAPE-teesit
LAPE-teesit ovat suosituksia maakunnille ja yhteistyöalueille
Lapsille ja nuorille hyvä sote - LAPE-teesit sote-palveluiden valmistelun tueksi
Pälvi Kaukonen, Marjaana Pelkonen, Arja Hastrup, Katja Bergbacka, Jukka Mäkelä, Reima Santala, LAPE toimijat.
THL, Päätösten tueksi 51/2018
Matalan kynnyksen palvelujen kehittämiskokonaisuus
Perhekeskus, varhaiskasvatus- ja koulukokonaisuus
Koulupsykologipalvelujen yhdenvertaisuudessa on kehittämistarpeita – tuloksia perusopetuksen opiskeluhuollon seurannasta 2018.
Hietanen-Peltola M, Vaara S, Laitinen K.
Tutkimuksesta tiiviisti 5, helmikuu 2019.
Koulukuraattoripalvelujen yhdenvertaisuudessa on kehittämistarpeita – tuloksia perusopetuksen opiskeluhuollon seurannasta 2018.
M, Vaara S, Laitinen K.
Tutkimuksesta tiiviisti: 4 helmikuu 2019.
Hyvinvoiva lapsi oppii ja kasvaa – varhaiskasvatus, koulu ja oppilaitos hyvinvoinnin tukena. Kehittämistyön tuloksia.
Autio, Eva (toim.)
THL työpaperi 38/2018
Lasten ja perheiden palvelujen tuottaminen yhteistyössä järjestöjen ja seurakuntien kanssa : toimivat rakenteet ja sopimuskäytännöt
Hastrup, Arja; Hakkarainen, Pirjo; Heinonen, Hanna; Hyytinen, Riitta; Ihanus, Mirja; Kerppola, Jenni; Kokkonen, Jarmo; Lampinen, Pauliina; Martikainen, Airi; Paju, Petri; Rapeli, Terhi; Saaristo, Anne-Maria; Sairisalo, Heljä; Satuli-Kukkonen, Tarja; Suomu, Katariina; Särkelä, Riitta; Tuominen, Minna; Willman, Arto
THL Työpaperi 5/2019
Eropalveluilla kohti sovinnollisuutta
Bildjuschkin, Katriina
THL Työpaperi 40/2018
Perheoikeudelliset palvelut: lastenvalvojien ja olosuhdeselvittäjien työnsisältöjen, työtehtävien, tavoitteiden ja työmenetelmien määrittely
Bildjuschkin, Katriina
THL Työpaperi 39/2018
Ajanmukaiset käytänteet ja pitkät perinteet neuvolassa ja kouluterveydenhuollossa: Palvelujen seurantatutkimus 2016-2017
Hakulinen, Tuovi; Hietanen-Peltola, Marke; Vaara, Sarianna; Merikukka, Marko; Pelkonen, Marjaana
THL Raportti 11/2018
Yhteisestä työstä hyvinvointia - opiskeluhuoltoryhmä perusopetuksessa
Hietanen-Peltola, Marke; Laitinen, Kristiina; Autio, Eva; Palmqvist, Riia
THL Ohjaus 2018
Välbefinnande genom generellt inriktat arbete : elevhälsogruppen inom den grundläggande utbildningen
Hietanen-Peltola, Marke; Laitinen, Kristiina; Autio, Eva; Palmqvist, Riia
THL Handledning 2018
Kasvatus- ja perheneuvonta - työnsisältöjen, työtehtävien, tavoitteiden ja työmenetelmien määrittely
Bildjuschkin, Katriina (toim.)
THL Työpaperi 20/2018
Kohtaamispaikka perhekeskuksessa.
Kekkonen, Marjatta (2019) Tutkimuksesta tiiviisti: 2019: 2.
Laajoista terveystarkastuksista hyötyvät sekä perheet että kouluterveydenhuollon henkilöstö – ammattilaisten kokemuksia.
Hietanen-Peltola M, Hakulinen T, Vaara S, Merikukka M, Pelkonen M.
Tutkimuksesta tiiviisti 22, syyskuu 2017.
Perusopetuksen opiskeluhuollon tilannekuva 2017 – Yhdenvertaisuus haasteena yksilökohtaisessa ja yhteisöllisessä työssä.
Wiss K, Halme N, Hietanen-Peltola M & Ståhl T.
Tutkimuksesta tiiviisti 23, syyskuu 2017.
Valtakunnalliset neuvolapäivät 7.-8.11.2017 : Lapset ja perheet neuvolan ja perhekeskustoimintamallin keskiössä - kansanterveyden edistäminen 100-vuotiaassa Suomessa
Sarianna Vaara Tuovi Hakulinen (toim.)
THL Työpaperi 40/2017
Valtakunnalliset neuvolapäivät 1.-2.11.2016 : Miten uudistamme neuvolatoimintaa LAPE-hengessä?
Sarianna Vaara Tuovi Hakulinen (toim.)
THL Työpaperi 28/2016
Erityis- ja vaativan tason palvelujen kehittämiskokonaisuus
Uudistuva erityistason palvelukokonaisuus : Yhteisen työskentelyn suuntaviivoja Lapsi- ja perhepalveluiden muutosohjelmasta (LAPE)
Santala, Reima; Kaukonen, Pälvi; Mäkelä, Jukka; Sinkkonen, Minna; Petrelius, Päivi; Tapiola, Mia; Huittinen, Matleena.
THL Työpaperi 41/2018
Lastensuojelun, lastenpsykiatrian ja nuorisopsykiatrian yhteiset asiakkaat – yhteinen vastuu
Tarja Heino, Martta Forsell, Pia Eriksson, Päivi Känkänen, Päivi Santalahti ja Mia Tapiola.
THL Päätösten tueksi 50/2018
Kuuluva lapsi- kohti vammaisen lapsen osallisuutta palveluissa
toim. Sinkkonen, Minna ja Kuronen, Maria
THL Päätösten tueksi 26/2018
Selvitys yksityisistä lastensuojelun yksiköistä
Porko, Petta; Heino, Tarja; Eriksson, Pia
THL Työpaperi 21/2018
Lapsella on oikeus osallisuuteen- vammaisuudesta riippumatta
Ahola, Sanna & Pollari, Kirsi
THL Päätösten tueksi: 1/2018
Erityis- ja vaativan tason palvelujen työpajaprosessin raportit : Osana Lapsi- ja perhepalveluiden muutosohjelmaa
THL Työpaperi 26/2017
Lapsikeskeinen suojelu ja perheen toimijuuden tukeminen lastensuojelun perhetyössä ja perhekuntoutuksessa : Kohti monitoimijaista, yhteistä perhetyötä
Alatalo, Marjo; Lappi, Kari; Petrelius, Päivi
THL Työpaperi 20/2017
LASTA-hanke : Kokemuksia viranomaisten yhteistyön ja tietojenvaihdon koordinoinnista lapseen kohdistuneissa pahoinpitely- tai seksuaalirikoksen epäilytilanteissa
Sinkkonen, Minna ja Mäkelä, Jukka,
THL raportti 2/2017
Tietopohja-kehittämiskokonaisuus
Lasten ja nuorten kokema seksuaalinen häirintä ja väkivalta: Kouluterveyskyselyn 2017 tuloksia
Ikonen, Riikka; Halme, Nina
THL Tutkimuksesta tiiviisti Maaliskuu 2018
Välbefinnandet bland barn och unga 2017 : Resultat från enkäten Hälsa i skolan
Halme, Nina; Hedman, Lilli; Ikonen, Riikka; Rajala, Rika
THL Arbetspapper 29/2018
Lasten ja nuorten hyvinvointi 2017: Kouluterveyskyselyn tuloksia
Halme, Nina; Hedman, Lilli; Ikonen, Riikka; Rajala, Rika
THL Tutkimuksesta tiiviisti 15/2018
Toimintakulttuurin muutos kehittämiskokonaisuus
Lapsivaikutusten arviointi (LAVA)
Honkanen, Kati & Savola, Suvi
THL 2018
Lapsiin kohdistuvien vaikutusten arviointi : Tarkastelussa lapsivaikutusten arviointi kuntapäätöksissä ja esimerkkejä lapsivaikutusten arvioinneista
Ruuska, Tupu; Itkonen-Ratilainen, Mari; Harju-Kivinen, Raija; Honkanen, Kati THL 2018
Luo luottamusta - suojele lasta
Opas yhteistyöstä lapsia ja perheitä työssään kohtaaville
THL
Lataa LAPE-teesit (pdf)
Raportissa avataan näkökulmia eri ammattialojen ja toimijoiden tapaan nähdä lapsi sekä kannustetaan eri alojen toimijoita arvioimaan omaa näkökulmaansa: