Tillgänglighetsutlåtande av Lyyti-tjänsten

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller evenemangshanteringstjänsten Lyyti, som THL använder för att samla in information om evenemangsdeltagare och respons på evenemang. Utlåtandet baserar sig på Lyytis rapport om tillgänglighetsbedömning och har upprättats den 9 januari 2025.

Tjänstens tillgänglighet

Enligt Lyyti uppfyller tjänsten alla kriterier på AA- och A-nivå i WCAG 2.1-anvisningarna.

Lyytis tillgänglighet har testats internt av Lyyti i år 2020. Rapporten om tillgänglighetsutvärderingen finns på Lyytis webbplats.
Perusta saavutettavuudelle (på finska)
Basis for accessibility (pdf, på engelska)

Om du inte kan anmäla dig till ett evenemang eller ge respons om ett evenemang i Lyyti kan du kontakta oss per e-post: [email protected].

Har du observerat brister i tillgängligheten på Lyyti?

Ge oss respons om Lyytis tillgänglighet

Vi kommer att rapportera alla brister i Lyytis tillgänglighet till tjänsteleverantören och begära att de åtgärdas.

Genomförande

Om du noterar tillgänglighetsproblem på webbplatsen, lämna först respons till webbplatsens administratör. Svaret kan dröja 14 dagar. Om du inte är nöjd med svaret eller om du inte har fått något svar efter två veckor, kan du lämna respons till Transport- och kommunikationsverket Traficoms enheten för tillsyn över digital tillgänglighet. På Transport- och kommunikationsverket Traficoms webbplats tillgänglighetskrav.fi finns information om hur du lämnar in ett klagomål och hur ärendet handläggs.
Dina rättigheter (tillganglighetskrav.fi)

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter 

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillganglighetskrav.fi 
[email protected] 
telefonnummer växeln 029 534 5000