Tidtabell för datainsamlingen
Steg i genomförandet |
Tidpunkt |
Utnämning av kontaktperson vid verksamhetsenheterna. THL kontrollerade under hösten kontaktuppgifterna för uppföljningen av äldreomsorgen. I samband med detta utsåg serviceproducenten kontaktpersonerna inom sina enheter, till vilka THL skickar anvisningarna för enkäten Berätta om din service och inloggningskoderna för den elektroniska enkäten. Om serviceproducenten vill ändra kontaktperson i ett senare skede, kontakta adressen kerropalvelustasi(a)thl.fi. |
Augusti 2023 |
Anvisningar för datainsamlingen publiceras på THL:s webbplats. Infotillfälle om genomförandet av enkäten Berätta om din service. |
Oktober 2023 |
Verksamhetsenheternas inloggningskoder till den elektroniska enkäten skickas per e-post till kontaktpersonerna vid verksamhetsenheterna. På separat begäran av serviceproducenterna kan en förteckning över alla serviceproducentens inloggningskoder per verksamhetsenhet skickas. Listan kan utnyttjas till exempel i situationer där serviceproducenten centraliserar utskriften av pappersenkäter och registreringen av svaren från dem. |
December 2023 |
Datainsamlingen genomförs vid enheterna. Den elektroniska enkäten stängs 27.3. Enheterna ska registera alla svar som skrivits på pappersenkäter i den elektroniska enkäten inom denna tidsfrist. |
10.1.–27.3.2024 |
Inloggningskoderna till THL:s webbtjänst skickas till serviceproducentens kontaktperson. I webbtjänsten finns det möjlighet att följa regelbundet hur klientsvaren från serviceproducentens verksamhetsenheter sparas i den elektroniska enkäten. Serviceproducenterna kan påminna enheterna om datainsamlingen. |
Januari 2024 |
Responsenkäten öppnas: respons samlas in från serviceproducenterna och verksamhetsenheterna för att datainsamlingen ska kunna utvecklas. |
Mars–april 2024 |
Resultaten för verksamhetsenheterna och de nationella resultaten publiceras. |
Höst 2024 |
Nästa enkäten Berätta om din sevice | 2026 |