Hammashoitoloiden asiakaspalautekyselyt
THL kerää hammashoitoloiden asiakkailta palautetta muutaman vuoden välein. Palaute kerätään asiakaspalautekyselyillä, jotka THL toteuttaa yhteistyössä hyvinvointialueiden kanssa.
Vuoden 2024 kysely
Vuoden 2024 kysely toteutettiin 11.–29.11.2024.
Kyselyn tulokset valmistuvat maaliskuussa 2025. Ilmoitamme hyvinvointialueen yhteyshenkilöille tulosten valmistumisesta.
Kyselylomakkeet 2024:
- Hammashoitoloiden asiakaspalautekysely
- Kundresponsenkät för tandklinikerna
- Customer feedback survey for dental clinics
Hammashoitoloiden asiakaspalautetulokset 2021
Hammashoitoloiden asiakaspalautetulokset olivat hyvin samansuuntaisia kuin edellisessä kyselyssä 2018, mikä on ilahduttavaa: haasteelliset ajat koronan jyllätessä eivät ole laskeneet palvelun laatua.
Tulokset olivat pääosin erittäin hyviä joka puolella Suomea, eli myös laadun tasaisuus toteutuu hienosti.
Palveluun oltiin yhtä tyytyväisiä kaikkien ammattilaisten vastaanotoilla riippumatta siitä, arvioitiinko käyntiä hammaslääkäri-hammashoitaja-työparilla, suuhygienistillä vai hammashoitajalla. Myöskään hoidon kiireellisyys (kiireellinen hoito tai ensiapu verrattuna kiireettömään hoitoon) ei vaikuttanut tyytyväisyyteen.
Kuten vuoden 2018 kyselyn tuloksissakin, eniten puutteita koettiin tiedonsaannissa hinnoista ja arviosta siitä, mitä asiakkaan hoitokokonaisuus tulee maksamaan. Tähän asiaan tulisi ammattilaisten kiinnittää huomiota palveluja kehitettäessä.
Hammashoitoloiden tulokset
Hammashoitoloiden tulokset tilastoina
Hammashoitolakyselyn tulokset on koottu tilastotiivisteiksi.
Katso tiivisteiden yleinen käyttöohje
- Suun terveydenhuollon asiakaspalaute
- Hammashoitoloiden vastausten keskiarvot, yleiskysymykset
- Hammashoitoloiden vastausten keskiarvot, suun terveydenhuollon erityiskysymykset
- Hammashoitoloiden vastausten keskiarvot kysymyskohtaisesti
- Vastausten keskiarvot kunnittain ja hammashoitoloittain
Lähde
THL, kansalliset asiakaspalautekyselyt